A 2022-es BMW iX xDrive50 teljes részletességgel és jön egy iX M60

516 lóerős és körülbelül 300 mérföldes hatótávolságú

A BMW tavaly év végén mutatta be nekünk az iX elektromos crossover -t, de ez csak részleges volt. Látnunk kell az EV -t minden szögből, át kell gondolnunk néhány előzetes specifikációt, és meg kell vizsgálnunk néhány technikai funkciót. Ma megismerkedhetünk az iX végső gyártási specifikációival és számtalan egyéb részlettel.

Kezdjük a fontos, végleges teljesítményszámokkal. Az iX csak az Egyesült Államokban indul xDrive50 specifikációban, így szabványos összkerékhajtást biztosít. A teljesítmény 516 lóerő és 564 font nyomaték két villanymotorjával együtt. Hátsó motorja erősebb, mint az első, maximum 335 lóerőre képes, míg az első motor teljesítménye 268 lóerő. A BMW ma elárulta, hogy egy iX M60 modell “több mint 600 LE -vel” készül az első elektromos M crossoverként . A modell időzítése még nem áll rendelkezésre. A standard xDrive50 modell mindössze 4,6 másodperc alatt lefutja a 0-62 km / h-s gyorsaságit, ezért várható, hogy az M60 közelebb vagy 4,0 másodperc alatt lesz. A BMW az egysebességes sebességváltót választja, ellentétben a Porsche Taycan kétfokozatú sebességváltójával.

A BMW felszíni szinten már korábban is meghaladta a töltési sebességet és hatótávolságot, de ma még van mit tanulni. Csak egy akkumulátor opció áll rendelkezésre. Ez egy 111,5 kWh -s akkumulátor, de a BMW 106,3 kWh -ra korlátozza. Ez a gyakorlat, hogy korlátozzák az akkumulátor feltöltését a maximális kapacitásra, gyakori az elektromos autók között. Még mindig nem áll rendelkezésre hivatalos EPA becsült hatótávolság, de a BMW továbbra is teljes körű töltéssel „300 mérföld körüli” hatótávolságot tart fenn. Csatlakoztassa az iX -et egy egyenáramú gyorstöltőhöz, és 40 percet vesz igénybe a töltés 10% -ról 80% -ra. Hasznos értelemben az iX 200 kW -os töltési sebességgel történő etetése 10 perc alatt 90 mérfölddel megnövelné a hatótávolságot, feltéve, hogy 10% -os töltéssel kezdi. A BMW az EVgo nyilvános töltési infrastruktúra -partnerévé teszi, hogy zökkenőmentesebb töltési élményt kínáljon az iX tulajdonosoknak, és ingyenes 100 dolláros töltést az induláshoz.

Ma is újdonság a felfüggesztési és alváztechnológiák részletei. A BMW “felvonókkal kapcsolatos lengéscsillapítókat” használ alapfelszerelésként. A lengéscsillapítókba extra hidraulikus csillapítás van beépítve, amely a változó felfüggesztési mozgásnak megfelelően állíthatja be a szilárdságot. Nagyszerű felfüggesztés esetén egy második dugattyú esik le a belső hüvelybe A BMW szerint a technológia végül kevesebb merülést eredményez a karosszérián a nagy dudorok felett, és nagyobb kényelmet eredményez a kisebb úthibák esetén.

Elfelejtheti a fentieket és az opció BMW adaptív légrugózását is, amely elektronikus vezérlésű lengéscsillapítókat és állítható felfüggesztési magasság -beállításokat tartalmaz. A lengéscsillapítást ezekkel a lengéscsillapításokkal folyamatosan állítják be, mint a BMW egyéb elektronikusan vezérelt adaptív felfüggesztéseinél. A maximális hasmagasság nincs megadva, de lehetséges az iX 0,8 hüvelyk felemelése parancsra vagy 0,4 hüvelyk csökkentése Sport módban. Az iX 87 mph -ot meghaladó sebességnél automatikusan leesik az alacsonyabb menetmagasságra, és eléri a 124 mph végsebességet.

A BMW azt állítja, hogy új (az iX -ben debütáló) kormányművet használ a szokásos változtatható arányú kormányrúdhoz. Azonban a vállalat opcionális integrált aktív kormányzási rendszere is rendelkezésre áll, és hátsókerék-kormányzást ad hozzá a keverékhez. A hátsó kerekek a frontokkal szemben fordulhatnak, hogy növeljék a mozgékonyságot a kanyarokban/csökkentsék a fordulási sugarat parkoláskor, és elfordulhatnak a frontokkal is, hogy nagyobb stabilitást biztosítsanak sebességnél.

Az új elektromos összkerék-meghajtó rendszer az iX-hez érkezik, amely teljesen változtatható, és fel tudja osztani a forgatónyomatékot, hogy vagy csak hátsó meghajtású legyen a maximális hatékonyság érdekében, vagy összkerékhajtás a maximális tapadás érdekében. Az új BMW EV-khez tervezett kipörgésgátló rendszer „működtető közeli kerékcsúszás-korlátozó” technológiát is tartalmaz. Ez a TCS rendszer a motorkezelő rendszerbe van integrálva annak érdekében, hogy kiküszöbölje a jelátviteli késleltetést, és gyorsabban és pontosabban alkalmazza a javító bemeneteket az első és a hátsó kerekek között.

A fék-by-wire rendszer lehetővé teszi, hogy válassza ki a kívánt fékpedál tapasztalat. A BMW szerint lehetséges lesz az egypedálos vezetés, de van egy szabadonfutási lehetőség és a kettő kombinációja, amely úgy hangzik, hogy ez lesz a legközelebb ahhoz, amit egy hagyományos benzinmotoros autó fékje érez. A fékeket a szabványos 20 hüvelykes, aero-fókuszú könnyűfém keréktárcsák rejtik. Léphet az opcionális 21 hüvelykes vagy 22 hüvelykes opciók közé, amelyeket a BMW Air Performance kerekeknek nevez-a BMW állítása szerint körülbelül 15% -kal könnyebbek, mint a hagyományos könnyűfém keréktárcsák. Ezeket az opcionális kerekeket is speciális gumiabroncsokkal szerelték fel, amelyeket kifejezetten az iX -hez fejlesztettek ki, hogy csökkentsék a gumiabroncsok zaját, mivel elektromos hajtásúak.

Végül a BMW felfedte az iX xDrive50 kikiáltási árát. 84 195 dollárnál kezdődik, beleértve a 995 dolláros céldíjat. A BMW szerint 2022 első negyedévében látni kell, hogy az első iX -ek bekerülnek az USA -ba.

Szólj hozzá!