Az Audi GrandSphere koncepcióját közúti magángépként tervezték

Bemutatja a technológiát, amely utat nyit a szériaautókhoz

Az Audi bemutatta a három Sphere márkájú koncepció közül a másodikat, amelyek célja a stílusjegyek és a 2020-as években a tartományát átható technológiák előzetes előnézete. A GrandSphere névre keresztelt tervezési tanulmány egy hosszú, alacsony szögű luxus szedán formáját öleli fel, feltűnő fastback-szerű tetővonallal, teljesen elektromos hajtáslánccal és autonóm technológiával. 

A tervezők és mérnökök 2020 -ban kezdték el fejleszteni a GrandSphere koncepciót azzal a céllal, hogy saját repülőgépet hozzanak létre az útra. A lökhárítótól a lökhárítóig körülbelül 210 hüvelykre nyúlik, tehát körülbelül olyan hosszú, mint a jelenlegi generációs hosszú tengelytávú A8 , de arányai teljesen mások; elmossa a határt a limuzin és a forgatás a fék . Az Audi elmagyarázta, hogy nem akarja felhagyni a szedán karosszériájával, de célja, hogy új, frissebb pörgetést hozzon létre.

A nagyítás egyik legszembetűnőbb eleme az eleje, amely inkább forradalom, mint evolúció az Audi jelenlegi tervezési nyelvéhez képest-nevezetesen nem hasonlít az alakváltó SkySphere-re . Vaya elmagyarázta, hogy ez szándékos: csapata keményen dolgozott a forgatókönyv megfordításán. Függetlenül attól, hogy megtartják -e ezt a tervezési megközelítést, amely az írás során kísérleti jellegű, nagymértékben függ az Audi visszajelzésétől a koncepcióval kapcsolatban.

Ami belül van, az még szokatlanabb. Az ajtók kinyitása után az utastér egyedi elülső ülésekkel, kanapészerű hátsó paddal és kormánykerékkel vagy pedálokkal nem látható. A negyedik szint autonóm technológiája lehetővé teszi, hogy a sofőr sokféle helyzetben utassá váljon. Ha az autó nem képes önállóan vezetni, vagy ha tulajdonosa kedvet érez a vezetéshez, a kezelőszervek elektronikusan előkerülnek a szélvédő alól. Ez is új megközelítést jelent az autótervezésben.

“A nagymértékben automatizált vezetés megváltoztatja a játékot. Kívülről gondolunk az autókra. Ezt szeretnénk tenni a következő modellek esetében” -tudta meg az Autoblog Oliver Hoffmanntől, az Audi műszaki fejlesztési vezetőjétől. Az Audi hozzátette, hogy a jövőben a lóerő és a kezelhetőség nem számít; A tech és a belső elrendezés luxus szedánokat árusít.

A technológia mindenhol megtalálható a GrandSphere -ben, ennek ellenére nincs képernyő. Ehelyett információkat vetítenek a szélvédő alatt elhelyezkedő széles fadarabra, ahol a műszerfal mondjuk egy A8 -asban lenne . Az utasok navigálhatnak a különböző menükben az MMI Touchless Response felület segítségével.

A teljesen elektromos GrandSphere a PPE nevű architektúrára épül. Egy pár villanymotor hajtja (tengelyenként egy), amelyek 710 lóerővel és 708 font nyomatékkal felhajtják a négy kereket. Ezek a motorok egy 120 kilowattórás lítium-ion akkumulátorból táplálják az áramot, amely elméletileg 466 mérföldes maximális hatótávolságot biztosít. A megállóból 62 km / h sebesség elérése körülbelül négy másodpercet vesz igénybe, de az Autobahn -on 175 km / h sebességgel való utazás nem szerepel a GrandSphere önéletrajzában: végsebessége korlátozott a hatótávolság megőrzése érdekében, bár nem tudjuk, mihez van kötve. 

Az Audi bemutatja a GrandSphere koncepciót a nagyközönségnek a 2021-es müncheni autószalonon, amely szeptember 7-én nyitja meg kapuit. A harmadik és egyben utolsó Sphere a tervek szerint valamikor 2022-ben debütál. Míg a koncepcióautók gyakran vékony fátyolos gyártású modellek , már tudjuk, hogy a GrandSphere nem éri el a termelést úgy, ahogy van.

“Ez nem az Artemis projektünk 1 : 1-es gyártás előtti verzióját jelenti . Számos olyan technológiát és formatervezési elemet képvisel, amelyek az Audi jövőbeni prémium kategóriájában léteznek”-zárta szavait Hoffmann. “Személy szerint számomra a GrandSphere valóban egy új korszak kiindulópontja az Audiban, és a műszaki fejlődésben is: ez egy új módja annak, hogyan közelíthetjük meg az autók gondolkodását és fejlesztését. Ez valóban a jövőbeli projektek tervezési és technikai elemeit képviseli. “

Az egyik bit a gyártás felé a PPE platform . A Porsche és az Audi által közösen kifejlesztett modell számos elektromos járművet fog alátámasztani az elkövetkező években, köztük a következő generációs Macant és egy crossover-t, amelyet ideiglenesen Q6-nak hívnak .

Szólj hozzá!