Bugatti Chiron Pur Sport | Ez a leglassabb, de a leggyorsabb

Kiderült, 217 mph elég.

Nyilvánvalóan még a Bugatti tulajdonosai is figyelembe veszik a 3,6 millió dolláros, 1500 lóerős autó valós következményeit. A Chiron Pur Sport bizonyíték. Valahol, talán a helikopterrepülő és a szuperjacht között, a Bugatti kilátásai rájönnek, hogy soha nem lesz lehetőségük vagy készségük elérni a 300 mph-ot vagy a 261 mph-t – a Chiron Super Sport 300+ és a standard Chiron megfelelő végsebességét.

A Pur Sport mindössze 217 km / h-t szorít ki saját 8,0 literes, 16 hengeres, négyturbós motorjából. De Bugatti szerint a Pur Sport a leggyorsabb Chiron, bármilyen sebességgel nulla és 217 mph között. Ez egyben a legkönnyebb, legélesebb kanyarban álló, legkevésbé szigetelt változat – a vezető érzékszervi ingerlésére optimalizált, szemben a legnagyobb sebesség pszichológiai dicsekvési jogaival. Tekintsük a történelem egyik legjobban teljesítő autójának nagy teljesítményű változatának.

A pur sport vezetése után Connecticutban, háromszoros 24 órás Daytona-győztes Butch Leitzinger lovaglófegyverrel azt mondom, hogy mindenképpen azt akarja. „Ön” itt a Powerball győzteseire, a megtérülést kedvelő Melinda Gatesre vagy ezüstkanalakra utalna, akik a 60 Pur Sport egyikét összegyűjtik az 500 Chiron között, amelyeket 2023-ig terveznek gyártani.

Leitzinger elmagyarázza, hogyan működik ez az egész, miközben a Pur Sport körül feltűnő Atlantic Blue festékkel járunk. Az ízléses rézburkolat díszíti a Bugatti C-alakú vonalvezetését, amely az oldalsó bemenetek elé tárja az ajtókat a turbó levegő és a köztes hűtésű radiátorok számára. Az első kerékív nyílások több levegőt szívnak ki. Kevésbé ízléses az opcionális „16” szám, amelyet a Pur Sport kiszélesített patkórácsán díszítenek, mintha bárki el tudná felejteni a felülmúlhatatlan hengerszámot. Ugyanez az óriási “Bugatti” betűkkel a Pur Sport szögletes, 74 hüvelyk széles hátsó szárnyán. Tegyen hozzá egy Bugatti párnát, és ez duplázhat, mint egy napozó fedélzet. (Mint minden Bugatti esetében, a mezszám
és a betűk is teljes egészében választás kérdése.)

A rögzített szárny kizárólag a leszorító erő feladata, kicserélve az elektrohidraulikus szárnyat / légféket más Chironokon, amelyek beállítják a trimmelt vastagságot a rekordok gyorsulásához. Tartója és masszív diffúzora hűvös X alakot képez, a művékonyan vékony falú, 3D nyomtatású titán kipufogó tetején, hőmérsékletálló kivezetései elég nagynak tűnnek az atomreaktor kiszolgálásához.

A kilátást blokkoló szárny 22 fontot spórol meg, ami 110 font összmegtakarítást jelent egy Chironnal szemben. Ez magában foglalja a magnézium keréktárcsákat, amelyek kritikusan 36 font megtakaríthatatlan rugót takarítanak meg, és opcionális szénszálas aeropengékkel segítik a fékhűtést és csökkentik a turbulenciát. Kevesebb a belső hangtompító és a karcsúbb ülések. Négy meghajtott kerék van feltekerve a lépcsőzetes Michelin PilotbaSport 2R gumik, beleértve a 355/25/21-eseket hátul. Mivel a gumiabroncsoknak nem kell ellenállniuk a giroszkópos kínzásnak és a 260 vagy akár 300 km / h feletti hőnek, a Bugatti lágyabb, agresszívebb gumikeveréket készített, amely élesebb befordulást és 10% -kal nagyobb tapadást biztosít. Ugyanez a kompromisszum lehetővé teszi a negatívabb kerékdőlést előre és hátul, növelve a mozgékonyságot a tiszta sebesség felett. A kezelést újabb frissítés érheti el, 65% merevebb rugókkal elöl, 33% -kal szilárdabban hátul, újrabehangolt lengéscsillapítókkal, merevebb felső tartókkal és új szénszálas gördülésgátlóval.

Beugrok a vezetőülésbe, megnyomom a start gombot, és életre hallom a valószínűtlen, 8,0 literes W16-os csörgést. Alcantara mindenhol ott van, felváltja a többi Chiron Szent Tehén bőrét. Ez magában foglalja a lapos fenekű kormánykereket és az ajtólapokat lézeres pontszámú mintával. A durva anyag hangsúlyozza a Pur Sport nyers funkcionalitását, de számomra nem éppen a hétjegyű autót visítja. Nem tudom, mi segítene. Csincsilla főhadiszállás? A kötőjelben egy Patek Philippe turnbillon? Akárhogy is, ez a Wannabe Bugatti vevő vissza akarja kapni a bőrét. Fekete eloxált alumínium és titán kapcsolóberendezések helyettesítik a szokásos alumínium felületet. Nincs pohártartó, középső navigációs képernyőn, illetve az Audi-alapú virtuális pilótafülke várnánk ebben VWCsoport halo autó; de a hatalmas, 300 mérföld / órás középsebességmérő mindenképpen meghívást jelent a játékra.

Megkönnyebbülünk a greenwichi Bugatti-ból, az a bemutatóteremből, amely januárban vette birtokba Amerika első Pur Sportját. Leitzinger a kanyargós Merritt Parkway felé mutat, az egyik kedvenc rögtönzött teszthelyem a környéken, ahol az utóbbi időben megrengettem az új 228 lóerős Volkswagen GTI-t , egy 473 lóerős BMW M4-et és egy 650 lóerős Porsche 911 Turbo S-t. A Bugatti több lóerővel rendelkezik, mint ez a három autó együttvéve, és majdnem akkora a forgatónyomatéka, 1180 font láb, mindössze 2000 fordulat / perc csúcsértékkel.

A lámpától a nagyjából 60 vagy 80 km / h sebességig a Pur Sport úgy gyorsul, mint a Porsche Turbo vagy a Tesla Model S P100D: őrülten gyors, ugyanakkor ismerős. Aztán a dolgok gyorsan változnak. Az összes korábbi összehasonlítási pont elmosódott és el van világítva. A forgalom nyílása lehetővé teszi számomra, hogy néhány lapátváltást lássak a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón. A következő dolog, amit tudok, 140 km / h sebességgel haladunk. Még az a 911 Turbo S vagy egy Lamborghini Huracan Performante is úgy érzi, hogy ekkorra már a sebesség érdekében kezd működni. Nem a Bugatti, amely úgy érzi, eltökélt szándéka, hogy megmutassa „csökkentett” 217 km / h-s apogejét. “Ez egy rakéta, amely nem lassít” – mondja Leitzinger.

A Pur Sport hét sebességváltójának aránya mind 15 százalékkal lerövidült, ami a motort Wonka-szintű édes pontján tartja, és segíti az autó kirepülését a kanyarokból. A sebességváltó alkatrészeinek mintegy 80 százaléka új. A motor vonalvezetése 200 fordulat / perc sebességgel, 6900 fordulat / perc értékre emelkedik. És ahol a Chiron füttyentő turbói és kellemes hullámzása továbbra is a hangsávot uralja, a csökkentett kabinszigetelés itt inkább a motor 64 szelepes mechanikus szimfóniáját ismeri el.

Bugatti a 0-60 mph sprintet említi kevesebb, mint 2,3 másodperc alatt, a 0–124 (200 km / h) 5,9 másodperc alatt, a 0–186 (300 km / h) pedig 12,4 másodperc alatt. Ez a 0-124 mérföld / órás futás jelentős 0,6 másodpercet borít a Chiron idejéhez képest, 186 1,1 másodperccel gyorsabban érkezik. Egy negyed mérföld 9,4 másodpercet vesz igénybe egy buta 158 km / h sebességgel. A Bugatti azt tette, hogy minden autó, amellyel korábban és utána vezettem, lassúnak tűnt. Leitzinger egyetért, emlékeztetve arra az időre, amikor apja Mercedesét vezette közvetlenül a Bugatti után, és meg volt győződve arról, hogy valami megszakadt.

A Pur Sport kibővített rotorainak és titán alaplapjának köszönhetően a fékek olyan erősek, mint amilyenért imádkozni lehet egy ilyen erős autóban. Előre haladó gépkocsikban és 125 mph sebességgel szorítva a fékeket, visszatértem 55-re, mielőtt a Prius kohorsz még tudná, mi üti őket.

De a Bugatti újdonsült mozgékonysága lehet a legemlékezetesebb. Nem jutottam el a Pur Sport kitérőjéhez a szűk sugarú hegyi utakhoz New York városától északra, de a Merritt háromjegyű seprői továbbra is mondták. A Bugatti átállított kormányzása ugyanolyan természetesnek és vonzónak tűnik, mint az ipar bármely elektromos állványa, beleértve a Ferrarit vagy a Porschét is . A súly és a visszacsatolás gyönyörű tandemben épül, növekvő g erőkkel. A testtartás és a kezelhetőség annál figyelemre méltóbb, figyelembe véve a Pur Sport AWD-jét és a még mindig vaskos önsúlyt, amely meghaladja a 4300 fontot. A teljes előnyök kihasználása érdekében az új ESC Sport Plus mód lazítja az elektronikus pórázt a képzett vezetők számára, késleltetett beavatkozással a kipörgésgátlóval.

Pénzügyi számok összegyűjtése ezen a Bugatti-n értelmetlennek tűnik – a dollár ugyanolyan helyettesíthető, mint a Dogecoins a vevői és a gyűjtői számára -, de néhánynak nem tudok ellenállni. Mindössze 220 000 dollárért, körülbelül egy Ferrari Roma alapáráért a Bugatti olyan „hasított” karosszéria-opciót kínál, amely a Pur Sport alsó harmadát teszi ki szabad szén-szálakban. Így van, 220 000 dollár, hogy ne festse ki az egész testet. (Bugatti biztosan inkább a festékkezelés félig teljes leírását részesíti előnyben). És egy új Skyview opció, két fix üvegtáblával a Chiron tetőbordáján, könnyen átugorható 60 000 dollárért, különösen azért, mert nincs henger árnyék vagy elektrokróm árnyalat a nap szelídítésére. Ezzel a Skyview-val (de nem osztott festékkel) és meglepően rövid opciós listával, beleértve egy 60 000 dolláros belső csomagot (ne kérdezzen), ez a Pur Sport 3 788 900 dollárba került. És itt gondoltam aA Porsche Boxster GTS 4.0 egy álom autó volt, pontosan 100 000 dollárért, opciókkal

“Bugatti Chiron Pur Sport | Ez a leglassabb, de a leggyorsabb” bejegyzéshez 1 hozzászólás

Szólj hozzá!